© Marek Madej
© Marek Madej / CD Projekt RED | Caretaker | Ilustracja powstała na potrzeby „Wiedźmińskiej gry karcianej: Gwint”. „Przedstawia postać Klucznika, którą projektowałem podczas pracy nad dodatkiem do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – Serca z Kamienia”. | 2016

Marek Madej

  • rocznik 1987
  • urodzony w Ostrowi Mazowieckiej
  • mieszka i tworzy w Warszawie
  • specjalizuje się w concept art na potrzeby gier

„Jestem graczem, odkąd pamiętam, więc możliwość pracy przy grach sprawia mi dużo frajdy. Fascynuje mnie kreowanie wyimaginowanych światów, zwłaszcza w zakresie wizualnym. Fakt, że biorę udział w konstruowaniu miejsc, które ktoś potem wirtualnie odwiedza, oraz projektuję postacie, które można spotkać podczas swojej wirtualnej przygody, jest niesamowity”.

Wspólnym mianownikiem dla jego twórczości są nieustanne eksperymenty i wizualne wyprawy w nieznane. Zafascynowany jest mrocznymi klimatami, stąd stylistyka prac artysty może uchodzić za ciężką, a wrażenie to potęguje mocno stonowana kolorystyka. Tworzy w oparciu o media cyfrowe, szczególnie w kontekście komercyjnych zleceń. Jednak niektóre projekty nabierają kształtów w tradycyjnym szkicowniku, zwłaszcza te tworzone na prywatne potrzeby. Pracuje przede wszystkim jako grafik koncepcyjny, głównie w branży gier wideo. Spory wpływ na jego twórczość mają kultura masowa oraz moda. Lubi wyzwania, jakie napotyka na polach projektowania, budowania koncepcji i rozwiązywania problemów związanych z tymi obszarami.

Do prezentowanego przez siebie poziomu umiejętności doszedł samodzielnie, zdobywając uznanie wielu zleceniodawców. Wśród jego klientów znajdują się np.: CD Projekt Red, Platige Image, Breakpoint, Farm 51, Teyon, Human Ark, Privateer Press czy Paizo Publishing. Brał udział w pracach m.in. nad „Wiedźminem 3”, grą karcianą „Gwint” oraz filmami „Melancholia” Larsa von Triera czy „Uwikłanie” Jacka Bromskiego. Projektuje również okładki płyt i książek.

Galeria Marka Madeja

© Marek Madej / CD Projekt RED | Fiend | Ilustracja powstała na potrzeby „Wiedźmińskiej gry garcianej: Gwint”. | „Przy okazji pracy nad projektem zazwyczaj nie ma czasu na przedstawienie postaci w konkretnej sytuacji – tu się udało”. | 2015
© Marek Madej / CD Projekt RED | Fiend | Ilustracja powstała na potrzeby „Wiedźmińskiej gry garcianej: Gwint”. | „Przy okazji pracy nad projektem zazwyczaj nie ma czasu na przedstawienie postaci w konkretnej sytuacji – tu się udało”. | 2015
© Marek Madej / CD Projekt RED | Imlerith | Grafika powstała na potrzeby „Wiedźmińskiej gry karcianej: Gwint”. | „Chciałem przede wszystkim przedstawić siłę bohatera oraz jego dominację nad przeciwnikiem”. | 2016
© Marek Madej / CD Projekt RED | Imlerith | Grafika powstała na potrzeby „Wiedźmińskiej gry karcianej: Gwint”. | „Chciałem przede wszystkim przedstawić siłę bohatera oraz jego dominację nad przeciwnikiem”. | 2016
© Marek Madej / CD Projekt RED | Eredin | Jest to grafika koncepcyjna tytułowej postaci. | „Nad projektem pracowało wiele osób. Mnie w udziale przypadły finalna wersja hełmu, klatka piersiowa oraz propozycje kolorystyki, które przedstawiałem w takiej formie jak na tej ilustracji”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Eredin | Jest to grafika koncepcyjna tytułowej postaci. | „Nad projektem pracowało wiele osób. Mnie w udziale przypadły finalna wersja hełmu, klatka piersiowa oraz propozycje kolorystyki, które przedstawiałem w takiej formie jak na tej ilustracji”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Yennefer | „Yennefer była jedną z postaci, nad której wyglądem pracowało kilka osób. Mnie w tym projekcie przypadło między innymi przedstawienie charakteru postaci, którego czasem nie udaje się uchwycić na wstępnych szkicach”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Yennefer | „Yennefer była jedną z postaci, nad której wyglądem pracowało kilka osób. Mnie w tym projekcie przypadło między innymi przedstawienie charakteru postaci, którego czasem nie udaje się uchwycić na wstępnych szkicach”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Wild Hunt Drakkar | „Drakkar Dzikiego Gonu. Jedna z ostatnich grafik, jakie stworzyłem, przedstawiając ten temat. Spędziłem nad nim sporo czasu, jednak ostatecznie jego znacznie w Wiedźminie 3 było znacznie mniejsze, niż początkowo planowano”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Wild Hunt Drakkar | „Drakkar Dzikiego Gonu. Jedna z ostatnich grafik, jakie stworzyłem, przedstawiając ten temat. Spędziłem nad nim sporo czasu, jednak ostatecznie jego znacznie w Wiedźminie 3 było znacznie mniejsze, niż początkowo planowano”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Swamp Village | „Jedna z wstępnych grafik koncepcyjnych, które przedstawiały mroczne zakątki Ziemi Niczyjej w Wiedźminie 3: Dziki Gon”. | 2013
© Marek Madej / CD Projekt RED | Swamp Village | „Jedna z wstępnych grafik koncepcyjnych, które przedstawiały mroczne zakątki Ziemi Niczyjej w Wiedźminie 3: Dziki Gon”. | 2013
© Marek Madej | Dungeon | „Jest to prywatna ilustracja. Często w wolnym czasie pracuję nad tematami, z którymi nie mam okazji zmierzyć się w pracy”. | 2014
© Marek Madej | Dungeon | „Jest to prywatna ilustracja. Często w wolnym czasie pracuję nad tematami, z którymi nie mam okazji zmierzyć się w pracy”. | 2014
© Marek Madej | Nightmare | Grafika na potrzeby prywatnego projektu autora. | „Powstała w czasie, gdy byłem w Japonii, co wpłynęło na jej ostateczny kształt. Przede wszystkim maska była zainspirowana japońskim teatrem nõ”. | 2016
© Marek Madej | Nightmare | Grafika na potrzeby prywatnego projektu autora. | „Powstała w czasie, gdy byłem w Japonii, co wpłynęło na jej ostateczny kształt. Przede wszystkim maska była zainspirowana japońskim teatrem nõ”. | 2016

Więcej informacji o artyście: artofmarekmadej.com

Aby pobrać eBook’i innych artystów, odwiedź ich strony.

Na dole każdej strony znajdziesz linki do pobrania eBook’ów oraz wszystkich magazynów {slow} ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów.

Reklama B1