Piotr Kowalski
- rocznik 1973
- urodzony w Warszawie
- mieszka i tworzy w Warszawie
- specjalizuje się w komiksie i ilustracji
„Odkąd pamiętam, zawsze chciałem zostać rysownikiem komiksów”.
Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie w 1995 roku. Pierwszy Polak, który narysował komiks o Hulku dla Marvela i jedyny polski artysta, który tworzy jednocześnie na potrzeby rynku francuskiego i amerykańskiego. Autor rysunków do jednego z komiksów na podstawie cyklu powieści „Mroczna Wieża” Stephena Kinga.
Najważniejsze publikacje: „Dracula L’Immortel” (rys.), scen. M. Dufranne, Casterman, 2010–2012; „Marvel Knights: Hulk” (rys.), scen. J. Keatinge, Marvel, 2013; „Sex” (rys.), scen. J. Casey, Image, 2013–2018; „The Dark Tower: the Drawing of the Three” (rys.), scen. P. David i R. Furth, Marvel, 2014–2015; „The Steam Man” (rys.), scen. M. A. Miller i J. R. Lansdale, Dark Horse, 2015; „Badlands” (rys.), scen. E. Corbeyran, Le Soleil, 2015–2018; „30 Days of Night” (rys.), scen. S. Niles, IDW, 2018.
Piotr Kowalski jest jednym z nielicznych rysowników, który nie decyduje się na tworzenie na tablecie i pozostaje wierny tradycyjnym technikom, takim jak ołówek i tusz.
Jako jeden z zaledwie kilku polskich artystów odnalazł się na dwóch rynkach: europejskim i amerykańskim. Fenomen Kowalskiego polega na tym, że jego komiksy będące, jak sam to określa, „hybrydą stylu amerykańskiego i europejskiego”, są na tyle uniwersalne, że odpowiadają oczekiwaniom różnych odbiorców. Artysta z obu źródeł czerpie to, co najlepsze: z komiksem europejskim łączą go pełne szczegółów rysunki tła, a z amerykańskim – bardzo dynamiczne plansze nastawione na akcję.
U Kowalskiego nie odnajdzie się zaskakujących eksperymentów formalnych. Stosowane przez niego rozwiązania, takie jak kadry o nietypowych kształtach, zmiany punktów widzenia, zmiany planów, dużo zbliżeń, wpływają na dynamiczność fabuły, ale mieszczą się w granicach konwencji.
Tym, co najważniejsze u Kowalskiego i co sprawia, że może on rysować zarówno jako kolejny rysownik w ramach konkretnej serii (tak jak w przypadku „Hulka” Marvela), jak i tworzyć autorskie komiksy, jest doskonały, wypracowany warsztat. Jego kreska jest lekka, precyzyjna, a rysunki czyste, pozbawione mocnych konturów i światłocienia budowanego mocną plamą. Charakterystyczny, realistyczny styl Kowalskiego umożliwia wierne przedstawienie mimiki postaci, dzięki czemu jego nieme kadry wyrażają więcej emocji niż przeładowane słowami rysunki niejednego artysty.
Galeria Piotra Kowalskiego
Więcej informacji o artyście: piotrkowalski.artstation.com
[shared_files file_id=5015]
[shared_files file_id=4722]
[shared_files file_id=4723]
[shared_files file_id=4724]
[shared_files file_id=4725]
[shared_files file_id=4726]
[shared_files file_id=4727]
[shared_files file_id=4728]
[shared_files file_id=4729]
[shared_files file_id=4730]
[shared_files file_id=4731]
Aby pobrać eBook’i innych artystów, odwiedź ich strony.
Na dole każdej strony znajdziesz linki do pobrania eBook’ów oraz wszystkich magazynów {slow} ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów.