© Piotr Kowalski
© Piotr Kowalski | The Steam Man | Okładka do drugiego zeszytu serii „The Steam Man”. Wydawca zgodził się na moją sugestię, by na okładce drugiego zeszytu serii pokazać negatywnego bohatera. | Scenariusz: Joe R. Lansdale, Mark Alan Miller. | Wydawca: Dark Horse Comics, 2015. | 2015

Piotr Kowalski

  • rocznik 1973
  • urodzony w Warszawie
  • mieszka i tworzy w Warszawie
  • specjalizuje się w komiksie i ilustracji

„Odkąd pamiętam, zawsze chciałem zostać rysownikiem komiksów”.

Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie w 1995 roku. Pierwszy Polak, który narysował komiks o Hulku dla Marvela i jedyny polski artysta, który tworzy jednocześnie na potrzeby rynku francuskiego i amerykańskiego. Autor rysunków do jednego z komiksów na podstawie cyklu powieści „Mroczna Wieża” Stephena Kinga.

Najważniejsze publikacje: „Dracula L’Immortel” (rys.), scen. M. Dufranne, Casterman, 2010–2012; „Marvel Knights: Hulk” (rys.), scen. J. Keatinge, Marvel, 2013; „Sex” (rys.), scen. J. Casey, Image, 2013–2018; „The Dark Tower: the Drawing of the Three” (rys.), scen. P. David i R. Furth, Marvel, 2014–2015; „The Steam Man” (rys.), scen. M. A. Miller i J. R. Lansdale, Dark Horse, 2015; „Badlands” (rys.), scen. E. Corbeyran, Le Soleil, 2015–2018; „30 Days of Night” (rys.), scen. S. Niles, IDW, 2018.

Piotr Kowalski jest jednym z nielicznych rysowników, który nie decyduje się na tworzenie na tablecie i pozostaje wierny tradycyjnym technikom, takim jak ołówek i tusz.
Jako jeden z zaledwie kilku polskich artystów odnalazł się na dwóch rynkach: europejskim i amerykańskim. Fenomen Kowalskiego polega na tym, że jego komiksy będące, jak sam to określa, „hybrydą stylu amerykańskiego i europejskiego”, są na tyle uniwersalne, że odpowiadają oczekiwaniom różnych odbiorców. Artysta z obu źródeł czerpie to, co najlepsze: z komiksem europejskim łączą go pełne szczegółów rysunki tła, a z amerykańskim – bardzo dynamiczne plansze nastawione na akcję.
U Kowalskiego nie odnajdzie się zaskakujących eksperymentów formalnych. Stosowane przez niego rozwiązania, takie jak kadry o nietypowych kształtach, zmiany punktów widzenia, zmiany planów, dużo zbliżeń, wpływają na dynamiczność fabuły, ale mieszczą się w granicach konwencji.
Tym, co najważniejsze u Kowalskiego i co sprawia, że może on rysować zarówno jako kolejny rysownik w ramach konkretnej serii (tak jak w przypadku „Hulka” Marvela), jak i tworzyć autorskie komiksy, jest doskonały, wypracowany warsztat. Jego kreska jest lekka, precyzyjna, a rysunki czyste, pozbawione mocnych konturów i światłocienia budowanego mocną plamą. Charakterystyczny, realistyczny styl Kowalskiego umożliwia wierne przedstawienie mimiki postaci, dzięki czemu jego nieme kadry wyrażają więcej emocji niż przeładowane słowami rysunki niejednego artysty.

Galeria Piotra Kowalskiego

© Piotr Kowalski | The Steam Man | Plansza zamykająca pierwszy zeszyt serii „The Steam Man”. Ta ilustracja była wprowadzeniem do wydarzeń rozgrywających się w zeszycie drugim. | Scenariusz: Joe R. Lansdale, Mark Alan Miller. | Wydawca: Dark Horse Comics, 2015. | 2015
© Piotr Kowalski | The Steam Man | Plansza zamykająca pierwszy zeszyt serii „The Steam Man”. Ta ilustracja była wprowadzeniem do wydarzeń rozgrywających się w zeszycie drugim. | Scenariusz: Joe R. Lansdale, Mark Alan Miller. | Wydawca: Dark Horse Comics, 2015. | 2015
© Piotr Kowalski | The Steam Man | Ta plansza jest wprowadzeniem do widowiskowego finału całej serii „The Steam Man”. Jeden z głównych bohaterów stara się uruchomić gigantycznego robota. | Scenariusz: Joe R. Lansdale, Mark Alan Miller. | Wydawca: Dark Horse Comics, 2016. | 2015
© Piotr Kowalski | The Steam Man | Ta plansza jest wprowadzeniem do widowiskowego finału całej serii „The Steam Man”. Jeden z głównych bohaterów stara się uruchomić gigantycznego robota. | Scenariusz: Joe R. Lansdale, Mark Alan Miller. | Wydawca: Dark Horse Comics, 2016. | 2015
© Piotr Kowalski | Badlands | Okładka trzeciego tomu serii. Zdecydowałem się tutaj na dość typowy, wertykalny typ kompozycji. | Scenariusz: Éric Corbeyran. | Wydawca: Soleil, 2018. | 2018
© Piotr Kowalski | Badlands | Okładka trzeciego tomu serii. Zdecydowałem się tutaj na dość typowy, wertykalny typ kompozycji. | Scenariusz: Éric Corbeyran. | Wydawca: Soleil, 2018. | 2018
© Piotr Kowalski | Badlands | Jedna z najciekawszych plansz, jakie wykonałem. Główni bohaterowie polują na wieloryba. 24 godziny rysowania non stop. | Scenariusz: Éric Corbeyran. | Wydawca: Soleil, 2018. | 2017
© Piotr Kowalski | Badlands | Jedna z najciekawszych plansz, jakie wykonałem. Główni bohaterowie polują na wieloryba. 24 godziny rysowania non stop. | Scenariusz: Éric Corbeyran. | Wydawca: Soleil, 2018. | 2017
© Piotr Kowalski | Sex | Nietypowa plansza, do której wykonania użyłem tylko dwóch ultracienkich pędzli z naturalnego włosia. | Scenariusz: Joe Casey. | Wydawca: Image Comics, 2016. | 2016
© Piotr Kowalski | Sex | Nietypowa plansza, do której wykonania użyłem tylko dwóch ultracienkich pędzli z naturalnego włosia. | Scenariusz: Joe Casey. | Wydawca: Image Comics, 2016. | 2016
© Piotr Kowalski | Wolfenstein | Plansza otwierająca drugi rozdział komiksu. Chciałem tu pokazać interesujący pejzaż podwodnego miasta. | Scenariusz: Dan Watters. | Wydawca: Titan Comics, 2017. | 2017
© Piotr Kowalski | Wolfenstein | Plansza otwierająca drugi rozdział komiksu. Chciałem tu pokazać interesujący pejzaż podwodnego miasta. | Scenariusz: Dan Watters. | Wydawca: Titan Comics, 2017. | 2017

Więcej informacji o artyście: piotrkowalski.artstation.com

Aby pobrać eBook’i innych artystów, odwiedź ich strony.

Na dole każdej strony znajdziesz linki do pobrania eBook’ów oraz wszystkich magazynów {slow} ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów.

Reklama B1