© Marcin Karolewski
© Marcin Karolewski | Ulica Krokodyli | Ilustracja, koncept plakatu do książki „Sklepy cynamonowe” | 2009

Marcin Karolewski

  • rocznik 1984
  • urodzony w Kaliszu
  • mieszka i tworzy we Wrocławiu
  • specjalizuje się w ilustracji oraz concept art na potrzeby animacji i gier wideo

„Gdy szukam odpowiedniej narracji do moich ilustracyjnych lub animacyjnych historii, włączam muzykę, wyłączam głowę i pozwalam, aby opowieść powstawała sama”.

Nie chce zamykać się w jednej formie, dlatego sięga po zróżnicowane narzędzia i zabiegi artystyczne. W czasie studiów tworzył ilustracje bazujące na solidnym szkicu ołówkiem oraz delikatnym, lekkim walorze o mało zdecydowanej palecie barwnej. Dzięki temu może pochwalić się dużą różnorodnością tworzonych przez siebie projektów. Praca przy komercyjnych realizacjach przekonała go do piórka i tabletu, choć nie zrezygnował całkowicie z wymagającego więcej czasu i skupienia ołówka. Dużą wagę przykłada do kompozycji i dialogu elementów ją współtworzących, a także do researchu. Inspiracje czerpie m.in. z poczynań nowo odkrytych artystów. Obecnie kieruje się w stronę reżyserii animacji tradycyjnej.

Ukończył projektowanie graficzne na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu pod opieką prof. Romana Kowalika. Współpracował m.in. przy realizacji filmu „Atlas Chmur” oraz nagrodzonym prestiżową nagrodą BAFTA spocie promocyjnym Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2014 w Soczi przygotowanym dla BBC. Reżyserował teaser „Privisy” – polskiego pełnometrażowego filmu animowanego, który został doskonale przyjęty podczas premiery na Cartoon Forum 2016 w Lyonie. Ponadto pracował m.in. przy grze „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a obecnie skupia się na realizacji swojego autorskiego projektu.

Galeria Marcina Karolewskiego

© Marcin Karolewski | Kawiarnia | Ilustracja, koncept do komiksu „Nakarm Rususa”. | Komiks nie został wydany. | 2009
© Marcin Karolewski | Kawiarnia | Ilustracja, koncept do komiksu „Nakarm Rususa”. | Komiks nie został wydany. | 2009
© Marcin Karolewski | Pokój | Ilustracja, koncept do komiksu „Nakarm Rususa”. | Komiks nie został wydany. | 2009
© Marcin Karolewski | Pokój | Ilustracja, koncept do komiksu „Nakarm Rususa”. | Komiks nie został wydany. | 2009
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / CD Projekt RED | Wiedźmin 3: Dziki Gon | Seria scen kończących grę. | Decyzje podejmowane przez graczy mają swoje konsekwencje. Te ilustracje mają je obrazować. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe'y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe’y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe'y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe’y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe'y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice/Platige Image | Privisa | Koncept postaci, lookframe’y, moodboardy do powstającego filmu „Privisa”. | 2014
© Marcin Karolewski / Juice | Malva and Leshy | Koncepty postaci, lookframe'y do powstającego krótkometrażowego filmu animowanego „Malva and Leshy” | 2016
© Marcin Karolewski / Juice | Malva and Leshy | Koncepty postaci, lookframe’y do powstającego krótkometrażowego filmu animowanego „Malva and Leshy” | 2016

Więcej informacji o artyście: behance.net/karolewski

Aby pobrać eBook’i innych artystów, odwiedź ich strony.

Na dole każdej strony znajdziesz linki do pobrania eBook’ów oraz wszystkich magazynów {slow} ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów.

Reklama B1