© Jakub Kijuc
© Jakub Kijuc | Czas, Czasy & Połowa Czasu, faza 1 | Przeróbka okładki komiksu The Adventures of Superman, tom 476 (Dan Jurgens i Art Thibert), która ma być okładką jednego z przyszłych numerów komiksu „Jan Hardy”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | 2018

Jakub Kijuc

  • rocznik 1981
  • urodzony w Grójcu
  • mieszka i tworzy w Krasnymstawie
  • specjalizuje się w komiksie i ilustracji

„Tylko miłość jest twórcza”.
(św. Maksymilian Kolbe)

Studiował edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2008 roku uzyskał dyplom z malarstwa u prof. Krzysztofa Bartnika. Brał udział w wystawach m.in. w Lublinie i Warszawie.

Najważniejsze publikacje: „Czarna Materia Prezentuje: Konstrukt”, cz. 1–3, Czarna Materia, 2011; „Konstrukt”, Materia Komiks, 2016; „Jan Hardy – Żołnierz Wyklęty”, Czarna Materia/Materia Komiks, 2013–2015; „Ale w radiu nic nie mówili. Komiks o Lubelskim Lipcu 1980” (rys.), scen. S. Zajączkowski, Fundacja Ruchu Solidarności Rodzin, 2015; „Jan Hardy: Niniwa”, Materia Komiks, 2015; „Ognik #1 – Cichociemny Hardybohater”, Materia Komiks, 2017; „Lirnik” w „Komiks i My”, 2017; okładka do „Superman Action Comics”, Egmont, 2019.

Charakterystyczne dla komiksów Jakuba Kijuca są subtelny kontur i dynamiczna, oszczędna kreska z cienką, celowo drżącą linią, która eksponuje technikę tworzenia rysunków cienkopisem bądź flamastrem.
Pozornie pospieszna kreska przejawia się w daleko posuniętej oszczędności, często widocznej w postaciach tła, które niekiedy są czarnym konturem bez wypełnienia.
Oszczędność w środkach wyrazu jest jednak najbardziej zauważalna w sposobie, w jaki Kijuc przedstawia twarze: są to ledwie naszkicowane oczy sprowadzane do kółek z kropką w środku i narysowane jedną linią nosy. Mimo tak daleko idącej groteskowości rysunki artysty nic nie tracą ze swojego realizmu.
O ile we wcześniejszych komiksach przeważały mocno kontrastowe kolory (np. żółty, niebieski i różowy, jawnie nawiązujące do kolorystyki zeszytów komiksowych wydawanych przez TM-Semic w latach 90.), o tyle w późniejszych pracach Kijuc, choć nadal wierny zamiłowaniu do kolorów, w obrębie planszy stosuje barwy o mniej wyrazistych przejściach, raczej z podobnej gamy kolorystycznej, na przykład przygaszone żółcie, pomarańcze czy zielenie. W pozbawionych cieni rysunkach kolory są zawsze kładzione płasko, dzięki czemu artysta uzyskuje efekt dwuwymiarowości.
Maksymalne uproszczenie, zredukowanie zbędnych elementów aż do świadomego zaniku efektu trójwymiarowości rysunku w połączeniu z celowym przerysowaniem w stylu cartoons sprawia, że rysunki Kijuca lokują się na przecięciu starych amerykańskich komiksów oraz gazetowych pasków komiksowych.

Galeria Jakuba Kijucy

© Jakub Kijuc | Uciekaj! | Plansza opublikowana w trzecim numerze komiksu „Konstrukt”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Materia Komiks, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Uciekaj! | Plansza opublikowana w trzecim numerze komiksu „Konstrukt”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Materia Komiks, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Ognik. Ognik w bazie R.O.T.A. | Plansza z komiksu „Ognik”, tom 1. | Technika: ilustracja wykonana czarnym flamastrem na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Materia Komiks, 2017. | 2016
© Jakub Kijuc | Ognik. Ognik w bazie R.O.T.A. | Plansza z komiksu „Ognik”, tom 1. | Technika: ilustracja wykonana czarnym flamastrem na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Materia Komiks, 2017. | 2016
© Jakub Kijuc | Ognik. Otto von Aumbach | Nieopublikowana plansza z komiksu „Ognik”. Przedstawia przywódcę niemieckiego komanda śmierci SS Übermenschen. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | 2017
© Jakub Kijuc | Ognik. Otto von Aumbach | Nieopublikowana plansza z komiksu „Ognik”. Przedstawia przywódcę niemieckiego komanda śmierci SS Übermenschen. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. To Bóg tak gra. | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. To Bóg tak gra. | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Jan Hardy. Żołnierz Wyklęty. Jan kontra Golem | Plansza pochodzi z komiksu z serii „Jan Hardy. Żołnierz Wyklęty”. Jan Hardy walczy z Golemem. | Technika: plansza wykonana jest flamastrem na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Czarna Materia, 2013. | 2013
© Jakub Kijuc | Jan Hardy. Żołnierz Wyklęty. Jan kontra Golem | Plansza pochodzi z komiksu z serii „Jan Hardy. Żołnierz Wyklęty”. Jan Hardy walczy z Golemem. | Technika: plansza wykonana jest flamastrem na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Czarna Materia, 2013. | 2013
© Jakub Kijuc | Aurelia Drix kontra Stix. | Strona z komiksu „Ognik #1”, która przedstawia jedno z dodatkowych zakończeń komiksu. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Vera Icon Comics, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Aurelia Drix kontra Stix. | Strona z komiksu „Ognik #1”, która przedstawia jedno z dodatkowych zakończeń komiksu. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Vera Icon Comics, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Dolina kości, część 1. | Fragment z komiksu „Jan Hardy: Dzieci Boże”. Przedstawia bohatera w biblijnej Dolinie Kości z „Księgi Ezechiela”. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Vera Icon Comics, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Dolina kości, część 1. | Fragment z komiksu „Jan Hardy: Dzieci Boże”. Przedstawia bohatera w biblijnej Dolinie Kości z „Księgi Ezechiela”. | Scenariusz: Jakub Kijuc. | Wydawca: Vera Icon Comics, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. Czy zdążyłem? | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. Czy zdążyłem? | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. Ulewa. | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017
© Jakub Kijuc | Lirnik. Ulewa. | Plansza z komiksu „Lirnik”. Komiks został wydrukowany w piątym numerze magazynu „Komiks i My”. | Technika: flamaster na kartonie A3, kolor dodany cyfrowo. | Scenariusz: Sławomir Zajączkowski. | Wydawca: „Komiks i My”, 2017. | 2017

Więcej informacji o artyście: kijuc.com

[shared_files file_id=5011]

[shared_files file_id=4722]

[shared_files file_id=4723]

[shared_files file_id=4724]

[shared_files file_id=4725]

[shared_files file_id=4726]

[shared_files file_id=4727]

[shared_files file_id=4728]

[shared_files file_id=4729]

[shared_files file_id=4730]

[shared_files file_id=4731]

Aby pobrać eBook’i innych artystów, odwiedź ich strony.

Na dole każdej strony znajdziesz linki do pobrania eBook’ów oraz wszystkich magazynów {slow} ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów.

Reklama B3